پاورپوینت (اسلاید) موزه آبگینه

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان موزه آبگینه ، در 15 اسلاید همراه با عکس و نقشه و اسکیس و پلان ، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین

بخشی از متن:
موزه آبگینه
یکی از موزه ‌های شهر تهران است. این بنا خانه‌ ای تاریخی مربوط به دوره قاجار است موزه آبگینه موزه تخصصی شیشه و سفال است.
ساختمان موزه هشت ضلعی است و در باغی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع قرار دارد. طرح‌ های در و پنجره‌ های نفیس که بسیار خوب نگه‌ داری شده‌ اند ، یادآور معماری عصر سلجوقی است.
این ساختمان در دو طبقه و پنج تالار ساخته شده است. تالار یک و دو در طبقه اول و تالارهای دیگر در طبقه فوقانی قرار دارد. در تالار شماره دو (بلور) قدیمی ترین شیشه ‌ها و لوله‌ های شیشه ‌ای و سفال‌ ها قرار داده شده است. طراح ویترین ‌های موزه مهندسی اتریشی به نام هانس هولاین است. تزیینات بنا شامل منبت کاری چهارچوب درها و پله ‌ها است و آجر کاری نما که در ۵۰ نوع‌ است.
گچ‌ بری موزه شامل دو دوره است: دوران قوام، و سبک غربی در زمان سفارت مصر و آینه‌ کاری‌ های طبقه دوم، که مربوط به دوره قاجار است.
موزه شامل بخش‌ های اداری (زیر زمین)، دبیرخانه و ریاست (طبقه بالا) است. کتابخانه نیز، واقع در ضلع شمال غربی، شامل ۴۰۰۰ جلد کتاب فارسی و انگلیسی در زمینه‌ های باستان شناسی ، تاریخ و هنر است. در ضلع شمالی محوطه، بناهایی برای تکمیل مجموعه در دست احداث است که در طبقه اول کلاس‌ های آموزشی و در طبقه دوم نمایشگاه موقت قرار دارد.
فضا در معماری، همان چیزی است که انسان را از عوامل طبیعی  محافظت میکند و کلیه فعالیت ‌های فردی و اجتماعی فرد را در بر می‌ گیرد. انسان در فضا نیازهای مادی و معنوی خود را تأمین میکند. جوهر اصلی معماری فضا هست و در فضای معماری انسان حرکت و زندگی می ‌کند. فضا در معماری انواع گوناگون دارد و به طرق متنوعی میتوان فضا را در معماری دسته ‌بندی کرد.
فضا واژه‌ ای است که در زمینه ‌های متعدد و رشته‌ های گوناگون از قبیل فلسفه، جامعه ‌شناسی ، معماری و شهر سازی بطور وسیع استفاده میشود. لیکن تکثّر کاربرد واژه فضا به معنی برداشت یکسان از این مفهوم در تمام زمینه‌های فوق نیست، بلکه تعریف فضا از دیدگاههای مختلف قابل بررسی است. مطالعات نشان میدهد با وجود درک مشترکی که به نظر میرسد از این واژه وجود دارد، تقریباً توافق مطلقی در مورد تعریف فضا در مباحث علمی به چشم نمیخورد و این واژه از تعدد معنایی نسبتاً بالایی برخوردار است و تعریف مشخص و جامعی وجود ندارد که دربرگیرنده تمامی جنبه ‌های این مفهوم باشد. از این رو در این یادداشت به ذکر برخی کلیات در مورد مفهوم فضا بسنده میکنیم. فضا یک مقوله بسیار عام است. فضا تمام جهان هستی را پر میکند و ما را در تمام طول زندگی احاطه کرده است. فضا به محیط زیست اطراف ما احساس راحتی و امنیت میبخشد که اهمیت آن در یک زندگی لذت بخش از نور آفتاب و محلی برای آرامش کمتر نیست. هر کاری که انسان انجام میدهد دارای یک جنبه فضایی نیز هست به عبارتی هر عملی که انجام میشود احتیاج به فضا دارد. دلبستگی بشر به فضا از ریشه ‌های عمیقی برخوردار است. این دلبستگی از نیاز انسان به ایجاد ارتباط با سایر انسانها که از طریق زبانهای گوناگون صورت میپذیرد، سرچشمه میگیرد
...

فهرست بخشی از مطالب:
تاریخچه
فضا
کنج و گوشه
ورودی
پلان
جدار
اسکیس
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 10168 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:10,166 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل